fbpx
עגלת קניות

איך לתכנן טיול בקרוואן?

מפת חניוני קרוואנים בישראל

מרכז לאופק קרוואנים וקמפינג 12/3/2013

נדמה שהרעיון של טיול בקרוואן קוסם לרבים מאיתנו. קשה לסרב להרפתקה מתגלגלת ויוצאת דופן בכבישים ובטבע, כאשר בית הנופש שלכם נמצא ‘על הגב’ ומאפשר עצירה מלאה, כולל לינה וארוחה, בכל נקודה שתבחרו.
על מנת לתכנן מסע מרתק שכזה בצורה הטובה והמוצלחת ביותר, אספנו עבורכם כמה טיפים ועצות. אז התחילו לשנן וצאו לדרך, רוכבים אל האופק…
1. חישבו בגדול. מאוד בגדול
בעת השכרה או קניה של קרוואן, רבים קובעים את בחירתם על פי מספר המיטות שבו, אך לא לוקחים בחשבון את המרחב הפנימי. עצתנו היא להזמין קרוואן גדול ברמה אחת ממה שתכננתם – כדי שכל אחד מהשותפים לטיול ייהנה ממרווח וממקום מספיקים.
2. נהיגה בקרוואן מצריכה היערכות מיוחדת
לגבי מרבית הקרוואנים הנגררים, אין צורך ברישיון נהיגה מיוחד על מנת לגרור קרוואן וזו אינה משימה מורכבת מדי עבור הנהג הממוצע. ובכל זאת, אסור לשכוח שמדובר בנגרר באורכים משתנים, בהתאם לדגם (וברוחב של יותר משני מטרים) ולכן כדאי לנהוג בזהירות יתרה בשעות הראשונות. אל תשכחו שגם משימת החנייה אינה דומה כאן לשום דבר אחר אך זכרו :בתוך מספר שעות, יממה אחת לכל היותר, כבר תרגישו הכי טבעי שאפשר בעת נסיעה עם קרוואן נגרר.

3. מילת המפתח בטיול קרוואנים: העצירה
מטיילים רבים, במיוחד כאלו שעבורם טיול בקרוואן הוא עסק חדש יחסית, נוטים לנסוע למרחקים ארוכים מידי – מה שעשוי להוביל לתשישות רבה לאורך כל הטיול, עד כדי נהיגה מסוכנת. שלא תטעו: גם בישראל אפשר לגמוא מרחקים כמעט בלי להרגיש, אך לרוב נחוש את העייפות משתלטת רק כשיהיה מאוחר מידי. לכן, בנסיעה לאתר מרוחק, תכננו מראש עצירות תכופות ואל תתביישו להכריז שאתם זקוקים להפסקת התרעננות.
4. טיול מוצלח תלוי בהיכרותכם עם החניונים שבדרך
בטיול שבו אתם בוחרים לעצור במספר אתרים, הימנעו מלהסתמך על עצירות ספונטניות בחניונים אשר פזורים לאורך הדרך, כי זה עלול שלא להצליח; החניון הזה יהיה תפוס, החניון ההוא בכלל לא מקבל קרוואנים והאחרון לא מציע חיבור לחשמל – וזה עוד לפני שדיברנו על פעולת החיפוש אחר מיקום החניון, שעלולה להיות ארוכה. לכן, בררו את כל מה שצריך מראש, מהמיקום המדויק, דרך המתקנים הקיימים בכל חניון ועד מסלולי הטיול והאטרקציות בסביבה. כך תוכלו לגבש טיול מוצלח באמת.
5. בקשו לקבל הדרכה מלאה על תפעול הקרוואן
בקרוואן סטנדרטי יש שלל מערכות, שהתפעול שלהן אינו מסובך אך דורש הבנה בסיסית; דרך החיבור לחשמל בעת העצירה, מילוי מים במקרה הצורך, פעולת קיפול ופתיחת המיטות, פתיחת חלונות הקרוואן ועוד. לכן, חשוב מאוד שתזכו עוד לפני היציאה לדרך להדרכה קצרה על כל אחת מהמערכות הללו. בתוך מספר דקות תתפסו את הרעיון, אנחנו בטוחים בזה.
טיול נעים!

כתוב תגובה

עלינו

כשהקמנו את מרכז לאופק קרוואנים וקמפינג עמד לנגד עינינו הצורך העז בחוויית קמפינג מענגת, בשילוב בין ההנאה מהנופים הקסומים והשלווה של הטבע ובין הרצון ליהנות מנופש אמיתי ולא לוותר על נוחות מפנקת בסופו של יום טיול ארוך, על ארוחה משובחת וכוס יין בערב מול השקיעה לאחר ששטפת מעליך את אבק הטיול וכמובן לקנח את היום בשינה טובה על מיטה איכותית ובמתחם ממוזג, אשר יעניקו לכם אנרגיה נפלאה ומחזקת לעוד יום מהנה בטבע.

לקוחות מספרים

לאופק בפייסבוק

הרשמה לרשימת התפוצה

טופס בקשה
להשכרת קרוואן

צי ההשכרות שלנו מלא ולא ניתן לבצע הזמנה. 
ניתן להשאיר לנו פרטים ונדאג שאחת מחברות ההשכרה שאנחנו עובדים איתן יחזרו אליכם. 

דילוג לתוכן