fbpx
עגלת קניות

חניון הקרוואנים בגן הלאומי הבשור (אשכול) ומה שיש לעשות בסביבה

הגן הלאומי הבשור (אשכול) הוא אזור נפלא להעביר בו חופשה נהדרת, עם מגוון רחב של אטרקציות בסביבה. האתר כולל חניון מוסדר לקרוואנים וקמפינג של רשות הטבע והגנים. גן לאומי הבשור הוא סוג של נווה מדבר באזור הנגב המערבי. בגן נמצאת הנביעה הטבעית של עין הבשור, שנאספת לבריכה טבעית נהדרת שבה אפשר לשכשך כמעט כל ימות השנה.

חובבי העתיקות יהנו גם משרידים מתקופת הברונזה הקדומה כ- 2200-3300 לפנה”ס. תחילה היה באזור כפר כנעני שהפך לתחנת דרכים מצרית ואז חזר להיות כפר כנעני.

חובבי האופניים ייהנו גם ממגוון מסלולי האופניים המסומנים בפארק, מסלולים המתאימים לכל המשפחה, מסלול אחד באורך 2.2 ק”מ ומסלול נוסף באורך של 7.5 ק”מ.

צילום: חגי דביר מתוך עמוד הפייסבוק “רשות הטבע והגנים”

חניון הקרוואנים והקמפינג של גן לאומי הבשור (אשכול)

עבור המטיילים באזור, מפעילה רשות הטבע והגנים חניון מוסדר לקמפינג ולקרוואנים. החניון כולל תאורה, מקלחות מים חמים, תאי שירותים לרבות שירותי נכים, נקודות חשמל, ברזי מים, סככות צל, ספסלים ושולחנות פיקניק, נקודות טעינה לטלפונים ניידים, מוקדי מדורה, חדר אוכל פתוח ומטבח שדה הכולל גם מקררים.

העלות עבור לינה באוהלים עומדת על סך 55 ש”ח למבוגר ו-40 ש”ח לילד עד גיל 18. 

העלות לקרוואן עומדת על 80 ש”ח ללילה (מחירון מעודכן ניתן לראות באתר רשות הטבע והגנים). 

להזמנת מקום בחניון “גן לאומי הבשור”

צילום: לימור קטן-פרידמן מתוך עמוד הפייסבוק “רשות הטבע והגנים”

עוד קצת ליד….

מה אפשר לעשות באזור גן לאומי הבשור (אשכול):

שביל הסלט

סיור חקלאי במושב תלמי יוסף במטרה להכיר יותר לעומק את עולם החקלאות הישראלי. הסיור מתקיים בחוות שביל הסלט של האגרונום אורי אלון. הסיור משלב בין ערכים לידע מקצועי ומציג איך נראית ציונות בת ימינו. במסגרת הסיור עוברים בין חלקות שונות, לומדים על האתגרים השונים ומכירים את הפיתוחים וההמצאות הישראליות בתחום החקלאות.

החווה כשרה וסגורה בשבתות.

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים

התמונה מתוך עמוד הפייסבוק “שביל הסלט” – THE SALAD TRAIL

עגור ניווט

פעילות חוויתית שמתאימה לכל המשפחה ומשלבת ניווט עם פתירת חידות. במסגרת הפעילות, נפגשים בנקודת התחלה ביער ומקבלים מפה וחידון ו….יוצאים לדרך. הפעילות מתקיימת ביער דבירה, יער להב, יער בארי, יער קוממיות (ליד מצודת יואב), גן לאומי אשקלון וגן לאומי הבשור – פארק אשכול והיא נעשית בתיאום מראש.

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים

התמונה מתוך עמוד הפייסבוק “עגור אירועי ניווט”

הגן הבוטני בקיבוץ ניר עוז

בקיבוץ ניר עוז מסתתר נווה מדבר אקולוגי שהוא סוג של פלא מדעי. הגן מלא בצמחיה המבוססת על חקלאות ברת קיימא וחסכונית במים המתחשבת גם בדורות הבאים. הסיורים נערכים על ידי האגרונום רן פאוקר שמדריך את המטיילים בשבילי הקיבוץ והגן ומספר את הסיפור הייחודי של המקום.

הגן פתוח כל ימות השבוע אולם נדרש תיאום מראש.

מחירים:

ילדים עד גיל 4 ללא עלות

מעל גיל 4 – 30 ש”ח למשתתף

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים

יער בארי

יער בארי הממוקם בנגב המערבי משתרע על פני שטח של כ-11,000 דונם של עצים, שדות ומרחבים פתוחים. ביער ניתן למצוא מגוון מסלולי טיול רגליים ומסלולי רכיבה על אופניים, ועל הדרך ליהנות מאנדרטת יד אנז”ק הממוקמת ליד קיבוץ בארי, משמורת המכתש שבה נמצא אתר פרהיסטורי מהתקופה הפליאוליתית, ומי שיגיע לאזור בחודשים פברואר ומרץ יהנה מאודם הכלניות המפורסם בעיקר במסגרת “דרום אדום”.

הכניסה ליער היא חופשית.

לפרטים נוספים

התמונה מתוך עמוד הפייסבוק “קק”ל – קרן קיימת לישראל”

מחלבת צאלה – משק צאן

מחלבת צאלה ממוקמת בחוות הבודדים ופועלת כבר כ-50 שנה. המחלבה פועלת לסירוגין כמעדניה וכבית קפה בהתאם לימות השבוע והשעות וניתן גם להזמין סלי פיקניק מלאים בכל טוב שמגיעים בסלסילת קש נהדרת שאפשר להשתמש בה שוב ושוב. המקום מציע מגוון של גבינות צאן, לחמים, ריבות ומגוון מוצרים משתנה בתוצרת מקומית.

בנוסף, ניתן להזמין מראש סיורים מודרכים במשק הכוללים את סיפור המקום, ליטוף כבשים וטעימות התוצרת.

לפרטים נוספים

התמונה מתוך עמוד הפייסבוק “מחלבת צאלה”

סיור בחמדת שדות

במושב פרי גן ממוקמת חוות חמדת שדות המתמחה בהפקת שמנים מצמחי מרפא. החווה מציעה סיורים מודרכים שבהם לומדים להכיר מגוון צמחי מרפא הגדלים באזור, לומדים על רפואת הרמב”ם ועקרונות הארומתרפיה ואיך אפשר לקיים אורך חיים בריא תוך שמירה על חקלאות בת קיימא.

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים

**כל המידע אודות המקומות, השעות, התעריפים וכל מידע רלוונטי אחר, נלקח מאתרי האינטרנט ועמודי הפייסבוק הרשמיים של האתרים והאטרקציות. **

כתוב תגובה

טיול הקרוואן הראשון שלי

צ’יאו (שמעון) בלאו

ראיון נוסף במדור “טיול הקרוואן הראשון שלי” יוצא לדרך. במדור מתארחים חברים קרוואניסטים חדשים שרכשו

קרא עוד »

עלינו

כשהקמנו את מרכז לאופק קרוואנים וקמפינג עמד לנגד עינינו הצורך העז בחוויית קמפינג מענגת, בשילוב בין ההנאה מהנופים הקסומים והשלווה של הטבע ובין הרצון ליהנות מנופש אמיתי ולא לוותר על נוחות מפנקת בסופו של יום טיול ארוך, על ארוחה משובחת וכוס יין בערב מול השקיעה לאחר ששטפת מעליך את אבק הטיול וכמובן לקנח את היום בשינה טובה על מיטה איכותית ובמתחם ממוזג, אשר יעניקו לכם אנרגיה נפלאה ומחזקת לעוד יום מהנה בטבע.

לקוחות מספרים

לאופק בפייסבוק

הרשמה לרשימת התפוצה

טופס בקשה
להשכרת קרוואן

צי ההשכרות שלנו מלא ולא ניתן לבצע הזמנה. 
ניתן להשאיר לנו פרטים ונדאג שאחת מחברות ההשכרה שאנחנו עובדים איתן יחזרו אליכם. 

דילוג לתוכן