fbpx
עגלת קניות

המדריך המלא לרכישה חכמה של קרוואן נגרר

טרנד הקרוואנים הנגררים כבר כאן – ובגדול. בשנים האחרונות רכשו הישראלים אלפי קרוואנים. מה לבדוק לפני שקונים קרוואן? מה גודל הקרוואן הנכון עבורי? וממה להיזהר? לפניכם המדריך המלא לרכישה נכונה וחכמה של קרוואן, לאחר תחקיר שערכנו, שיחסוך לכם כסף, ימנע עוגמת נפש ויוביל אתכם אל הקרוואן המתאים לכם ביותר. כזה שיהפוך את השימוש בו לחוויה מהנה ומוצלחת.

ישראל היום  | בפברואר 2018

בשנים האחרונות פורח בישראל טרנד חדש ההולך וצובר תאוצה – קרוואן  שנגרר אחרי הרכב ומאפשר טיול בטבע בנוחות ופינוק. המהלך הולך וקונה אחיזה בקרב ציבור המטיילים בישראל, בעיקר בזכות הורדת מס הקנייה על קרוואנים בשנת 2012, התאמת התקינה לקרוואנים בישראל על ידי משרד התחבורה ועידוד ופיתוח חניונים ידידותיים לקרוואנים בידי משרד התיירות ורשות הטבע והגנים. כיום קיימים עשרות חניוני קרוואנים בישראל המנוהלים הן על יד רשות הטבע והגנים והן על ידי יזמים פרטיים.

קניית קרוואן הפכה לפופולארית, בזכות היתרונות הרבים הטמונים ברכישה כזו.

קרוואן הוא בעצם בית נופש פרטי

קודם כל, הקרוואן מאפשר למשפחה לטייל בכיף ברחבי הארץ ובסוף כל יום לחזור ולישון בבית נופש פרטי, עם שירותים, מקלחת, מים חמים, טלוויזיה, כיריים, מיטות נוחות והגנה מפני מזג אוויר חם בקיץ וקר בחורף.

אי אפשר, כמובן, להתעלם מהכדאיות הכלכלית. למשפחה ממוצעת בת 5 נפשות, עלות חופשה בת שבוע באילת היא כ-10,000 ₪. העלות הגבוהה מצמצמת, פעמים רבות, את מספר החופשות המשפחתיות בשנה. קרוואן ממוצע למשפחה עולה כ-100,000 ₪ והוא מאפשר למשפחה יציאה בלתי מוגבלת לטיולים ולנופשים, גם בתקופות השיא (חגי תשרי, פסח והחופש הגדול) בספונטניות וללא מגבלות של ממש. יוצא כי עלות קרוואן ממוצע שוות ערך לכעשר חופשות משפחתיות בנות שבוע במלון. לא רק זה, מצאנו שירידת הערך של קרוואן אירופי הוא בין 5%-ל-10% בשנה, כך שגם לאחר כשנתיים יוותר בידי המשפחה נכס ששוויו הוא בין 80,000 ל-90,000 ₪. מבדיקה שערכנו גילינו כי פעמים רבות קרוואנים אירופים של המותגים המובילים בישראל נמכרים כמעט במחיר קרוואן חדש הנרכש מהיבואן.  

כשאנו באים לרכוש רכב, אנחנו נכנסים לעולם מוכר, מותגים ידועים שנמצאים איתנו כבר עשרות שנים. אם היינו קונים קרוואן בחו”ל, סביר להניח שהיינו מרגישים אותו דבר גם לגבי רכישת קרוואן והיינו מכירים היטב את המותגים הקיימים. אבל רכישת קרוואן בישראל עלולה מעט לבלבל. ישנו היצע של מותגים רבים וממבט ראשון קשה לדעת איזה קרוואן כדאי לרכוש ומהיכן? אז בוא נעשה קצת סדר. בדקנו את נתוני משרד התחבורה במכירת קרוואנים בשנים האחרונות (2015-2017) ומצאנו שבמקום הראשון במכירת קרוואנים בישראל נמצאת חברת Adria, המוכרת פי שניים יותר קרוואנים בישראל מהמותג השני, חברת Weinsberg. מותגים נוספים עם נתח שוק קטן של כ-3% כל אחד הם Swift ו- Coachman,ו-Hoby ונתח שוק של כ-1% כל אחד הוא של המותגים, Dethleffs ו- LMC.

טיפים חשובים לרכישת קרוואן

אז לפני שרצים לקנות קרוואן, הנה כמה טיפים שכדאי להביא בחשבון, על מנת שתוכלו לבחור קרוואן מתאים לישראל, ששומר על ערכו ומחברה שמעניקה אחריות וחלפים על מנת לשמור על הקרוואן במצב מצוין לאורך שנים. בקיצור – הנה תוצאות התחקיר שערכנו, איך תרכשו נכון את הקרוואן הנגרר שלכם.

לכמה אנשים מתאים הקרוואן?

חשוב מאד לבדוק שהקרוואן מתאים למספר האנשים שאמורים ללון ולשהות בו. אם ישנם ילדים, מיטת קומותיים. מיטה זוגית קבועה להורים חשובה מאד ותמנע “טרטור” של פתיחה וסגירה של פינת ישיבה והפיכתה למיטה. 

משקל הקרוואן?

חובה לבדוק מהו המשקל אותו רכבכם יכול לגרור ובהתאם לכך לבדוק מהו הקרוואן המתאים לכם. יש לכם רכב מהעבודה ולא בא לכם להחליף? רכבים פרטיים קטנים יכולים, על פי רוב, לגרור עד 750 ק”ג, במשקל זה מצאנו קרוואנים עד ל-5 אנשים (זוג+3). שימו לב שקרוואנים שמשקלם הכולל מעל 1,500 ק”ג יצריכו מהנהג להיות בעל רשיון ג’, לפיכך, אם אתם בעלי רשיון נהיה רגיל (ב’), הקפידו שמשקלו הכולל (לא העצמי) של הקרוואן שאתם רוכשים אינו חורג מ-1,500 ק”ג. אי אפשר לציין את המשקלים המותרים לגרירה מבלי להתייחס לנושא העמסת היתר, או הכנסת אבזור לא מתאים. מבדיקה שערכנו מצאנו שלקרוואנים המיוצרים בישראל מכניסים מוצרים ביתיים כבדים מאד כמו מקררים ביתיים או מכונות כביסה, שאינם מיועדים לקרוואן ואף מעלים את משקלו משמעותית. הכנסת מספר רב של מצברים אף היא בעייתית למשקל הקרוואן ולבטיחותכם.

רוחב הקרוואן

בדקנו קרוואנים רבים ברוחבים שונים. קרוואן ממוצע הוא ברוחב 2.30 מ’, מתחת לזה הקרוואן נחשב קרוואן צר. קרוואן רחב הוא ברוחב 2.45 מ’ עד 2.50 מ’, שזהו הרוחב המקסימלי המותר בכבישי ישראל. קרוואנים רחבים עולים מעט יותר מאשר קרוואנים ממוצעים ברוחבם וזה, בין היתר, בגלל עלות ההובלה הגבוהה יותר, שכן קרוואן רחב אינו נכנס במכולה ונדרשת עבורו הובלה מיוחדת . מי שחשובה לו תחושת המרחב, ובמיוחד עבור משפחות, ההבדל ברוחב משמעותי, אמנם מדובר ב-15 ס”מ, אך הם לאורך כל הקרוואן והם באים בד”כ לידי ביטוי בנוחות ובמרחב בחלקים שונים בקרוואן; מיטות גדולות יותר, פינות אוכל מרווחות, מקלחות גדולות, יותר אחסון ועוד. מומלץ להיכנס לקרוואן רחב ולקרוואן ממוצע או צר ולחוש בהבדל. דמיינו את עצמכם מבלים חופשה משפחתית שלמה בקרוואן, ואז תחליטו.

מקרר גדול

חופשה זה אוכל טוב. אוכל טוב מצריך מקום אחסון וקירור ומקרר קטן לעולם לא יספיק בארץ. מקרר קטן חוסך ליבואן כ-3,000 שקלים, אולם למשפחה ישראלית, מקרר גדול הוא הכרחי. נתקלנו בהסברים ממוכרי קרוואנים מדוע מקרר קטן מתאים לישראל, אך משיחות שערכנו עם בעלי קרוואנים ותיקים, עולה פה אחד כי מקרר גדול הוא קריטי. אנחנו בישראל ובחום ובאקלים בארץ אין באמת אפשרות להשאיר אוכל בחוץ ושהוא ישמור על טריותו … אז אחרי כל הדברים האלו  – מומלץ להתעקש על מקרר גדול, שעובד גם על גז וגם על חשמל. אתם לא רוצים להיתקע בשטח בלי חשמל ולהסתכן בכך שהאוכל יתקלקל. מומלץ לוודא גם שבמקרר מותקנים מאווררים מובנים המייעלים משמעותית את הקירור בחום הישראלי.

מיכל מים מוגדל לקרוואן

הקרוואנים מאירופה מגיעים עם כ-50 ליטר מים. מומלץ לוודא עם היבואן שיותקן בקרוואן שתזמינו מיכל של לפחות 120 ליטר. אנחנו בקיץ ישראלי, שותים הרבה ובטח שלא רוצים להיתקע בלי מים לשתייה או למקלחת.

חלונות

נושא החלונות הוא משמעותי לתחושת המרחב, האוורור, הנוף והקשר עם הסביבה. אף אחד לא רוצה לחיות בתחושה שהוא בתוך ארגז סגור. חלונות בקרוואן אמנם עולים ליבואנים יותר כסף ולעתים ניתן לראות שאין בקרוואן חלון קדמי, או מספיק חלונות אוורור בגג. ודאו כי יש לכם מספיק חלונות בקרוואן ושכל החלונות (ואף הדלת) עם רשתות יתושים.

שינויים והתאמות שמתאימים ללקוח ישראלי

חובה לוודא שבקרוואן  יש מקלחת חיצונית עם מים חמים וקרים. אנחנו אוהבים לשטוף עצמנו בחוץ כשאנחנו חוזרים מטיול בנחל או מטבילה בים. יש לוודא שקיים חיבור מים קבוע, כלומר שקיימת אפשרות להתחבר לצינור מים בחניון ולקבל מים זורמים לאורך כל השהות, מבלי למלא מחדש את המיכל בכל פעם. ודאו שיש חיבור חיצוני למנגל ולכיריים. ישראלים אוהבים לעשות על האש ולבשל בחוץ. חשוב לוודא שיש חיבור גז מהיר, חיצוני ומובנה, שמאושר על ידי טכנאי גז. אל תקבלו חיבורים מאולתרים. אנחנו גם אוהבים לשבת בחוץ ולשמוע מוזיקה. חשוב שתהיה מערכת חיבור חיצונית למוזיקה וגם לטלוויזיה.

דוד לחימום מים למקלחת

כל קרוואנים מגיעים עם דוד מים חמים תקני, שפועל על חשמל. בעקבות הצורך בחימום מים על גז, נמכרו בשנתיים האחרונות מחממי מים על גז שאינם תקניים, שהוצמדו לקרוואן  ללא אישור טכנאי גז. הרגולציה בישראל החליטה לטפל בנושא הזה והחלה בבדיקות, על מנת לאכוף את הנושא. במקרה שתחליטו בכל זאת לרכוש דוד עם מחמם מים על גז, יש לוודא שמדובר במחמם תקני, שהורכב עוד באירופה אצל היצרן ושעומד בתקינה האירופית. בנוסף יש לוודא שיש לו אישור של טכנאי גז בארץ. אל תסתכנו באלתור מקומי, שיסכן את המשפחה שלכם. אם בכל זאת תרכשו מחמם תקני מאירופה, חשוב לוודא שהמחמם מים על גז עובד גם על חשמל. יבואנים רבים חוסכים כסף ומביאים רק מחמם על גז, ללא חשמל. להם זה חוסף בעלויות אבל אתכם זה מכריח להשתמש בגז, כשאפשר להשתמש בחשמל של החניון.

מערכות בקרה ושליטה

יש לוודא כי בקרוואן שלכם יש מערכת בקרה דיגיטלית או מכנית, שניתן בלחיצת כפתור אחת לשלוט באורות ובמשאבה של הקרוואן.

אחריות

ישנם שני סוגי אחריות שעלינו לבחון בעת רכישת קרוואן. ראשית, אחריות על הקרוואן עצמו הניתנת אל מול אחריות היצרן. האחריות המקסימלית על קרוואן וחלקיו באירופה היא שנתיים, קנו קרוואן מחברה המעניקה לכם את האחריות המקסימלית. חלקו השני של האחריות הוא אחריות על אטימה. בשל האקלים ומזג האוויר בישראל חשיבותה של אחריות האטימה פחותה ממדינות קרות, גשומות ומושלגות. עם זאת, חברה רצינית תעניק אחריות אטימה סביב חמש שנים ומעלה. אחריות על אטימה מותנית, על ידי יצרני הקרוואנים, בבדיקת אטימה שנתית אצל היבואן.

קנו רק מחברה מסודרת, כזו עם רישיון יבואן, שמאושר על ידי משרד התחבורה ורשיון עסק. לחברה כזו יש מקום מסודר וקבוע עם משרדים (ולא מגרש ארעי), מחסן חלפים וחנות לציוד לקרוואנים והיא עוסקת בנושא יבוא קרוואנים לפחות כמה שנים. כך תימנעו מרכישה אצל יבואנים חסרי ניסיון, שוחחנו עם כמה בעלי קרוואן שסיפרו לנו שקנו מחברה שייבאה קרוואנים מצרפת, החברה נסגרה והם נותרו ללא שירות וללא חלפים.

חשוב להביא בחשבון בראייה עתידית את ערך הקרוואן שקניתם בשוק יד שניה – קרוואן  מיובא מאירופה שומר על ערכו וירידת הערך היא בין 5% ל-10% בשנה, גילינו כי קרוואן  תוצרת הארץ מאבד מערכו עד 50% בשנה! הביאו זאת בחשבון. זו גם הסיבה שיבואנים רבים אינם מוכנים לעשות טרייד על קרוואן תוצרת הארץ.

שירותים ומקלחת נפרדים.

בחדר רחצה שבו המקלחת והשירותים מופרדים, חשוב שהפרדת המקלחת תהיה באמצעות מקלחון (דלת הפרדה) חשוב לוודא שיש הפרדת רשויות בין השירותים למקלחת. וילון אינו נחשב הפרדה. מוכרחים דלת. הסיבה – לא רצוי שהמים מהקלחת ירטיבו את השירותים בכל פעם שמישהו מתקלח ויגרמו לחוסר נוחות ולרטיבות מתמדת שלהם.

דלת הקרוואן

הדלת ממנה אנחנו נכנסים ויוצאים בקרוואן חשובה ממספר סיבות, ראשית חשוב שהיא תהיה עבה, אך לא כבדת משקל ושנית עליה להיות בצד ימין של הקרוואן, למקרה שתאלצו לעצור בצד הכביש ולהיכנס לקרוואן. במקרה כזה, דלת בצד שמאל תהיה מאד מסוכנת ותאלץ אתכם לנסות להיכנס לקרוואן ממש מתוך הכביש!

כתוב תגובה

עלינו

כשהקמנו את מרכז לאופק קרוואנים וקמפינג עמד לנגד עינינו הצורך העז בחוויית קמפינג מענגת, בשילוב בין ההנאה מהנופים הקסומים והשלווה של הטבע ובין הרצון ליהנות מנופש אמיתי ולא לוותר על נוחות מפנקת בסופו של יום טיול ארוך, על ארוחה משובחת וכוס יין בערב מול השקיעה לאחר ששטפת מעליך את אבק הטיול וכמובן לקנח את היום בשינה טובה על מיטה איכותית ובמתחם ממוזג, אשר יעניקו לכם אנרגיה נפלאה ומחזקת לעוד יום מהנה בטבע.

לקוחות מספרים

לאופק בפייסבוק

הרשמה לרשימת התפוצה

טופס בקשה
להשכרת קרוואן

צי ההשכרות שלנו מלא ולא ניתן לבצע הזמנה. 
ניתן להשאיר לנו פרטים ונדאג שאחת מחברות ההשכרה שאנחנו עובדים איתן יחזרו אליכם. 

דילוג לתוכן